Novinky Zajímavosti

6 účinných rad, jak se zbavit chrápání

Věděli jste, že podle statistik chrápe zhruba 8 % žen a 24 % mužů ve věku 35 až 65 let? Jedná se tedy o poměrně rozšířený problém, a to nejen společenský, ale také zdravotní. Odborníci varují, že chrápání může být signálem zdravotních problémů a narušovat kvalitu spánku, a to jak člověka, který chrápe, tak jeho partnera. Naštěstí existují účinné rady, které vám mohou pomoci prožít ničím nerušenou noc.

SPÍTE NA ZÁDECH? PŘETOČTE SE NA BOK

Změna polohy při spánku je podle odborníků jednou z nejúčinnějších metod, jak přestat chrápat. Pokud je tedy vaší oblíbenou polohou spánek na zádech, zkuste se přetočit na bok. Při poloze na zádech proti sobě tisknete zadní část krku a měkké patro, což má za následek právě chrápání, naopak v poloze na boku se dýchací cesty otevírají.

VĚDĚLI JSTE?

To, že spánek na boku předchází chrápání, je známé už dlouho. Američtí vojáci za první světové války byli poučeni, aby i při spánku měli na zádech batoh naplněný věcmi, který jim zabraňoval spát v pozici na zádech. Chrápáním by totiž mohli nepřátelům prozradit svou pozici.

PŘIZVĚTE NA POMOC BYLINKY

Řešením problémů s chrápáním mohou být i bylinky, mezi něž patří máta, ostropestřec mariánský nebo dobromysl. Čaje a odvary z těchto bylin pomáhají ke klidnějšímu spánku bez chrápání.

DODRŽUJTE PITNÝ REŽIM

O tom, že byste měli během dne dodržovat pravidelný pitný režim, jste již jistě slyšeli. Věděli jste však, že dostatečným množstvím tekutin můžete bojovat i proti chrápání? Ve chvíli, kdy není tělo dostatečně hydratované, má člověk suchá ústa a sliznice vytvářejí lepkavý povrch, který může stát za vznikem chrápání.

VYVARUJTE SE ALKOHOLU A CIGARETÁM

Ve chvíli, kdy ze svého života vypustíte cigarety a alkohol, pocítíte obrovský rozdíl na svém těle, a to i při spánku. Kouření poškozuje dýchací systém a alkohol uvolňuje krční i dýchací svaly. Následkem mohou být právě nepříjemné zvuky linoucí se z ložnice.

DEJTE SI HORKOU SPRCHU PŘED SPANÍM

Horká sprcha před spaním je nejen neskutečně příjemná, ale může zároveň fungovat také jako prevence proti chrápání. Za vznikem chrápání ve většině případů stojí ucpaná sliznice, a nic neuvolní váš nos tak dobře jako horká voda.

NAVŠTIVTE ALERGOLOGA

Napadlo vás někdy, že by nepříjemné zvuky, které ruší vás a vaše blízké, mohly být projevem alergie, která je častou příčinou chrápání? Pokud máte podezření, neváhejte navštívit alergologa, který vám předepíše antihistaminika.

DEJTE SI POZOR NA NADVÁHU

Za chrápáním může stát také nadváha. Vyšší tělesná hmotnost v oblasti krku tlačí na dýchací cesty, což je také důvod, proč lidé s nadváhou chrápou častěji než ostatní. Změna jídelníčku a zařazení pohybu vám pomůže nejen s tímto nepříjemným problémem, ale s mnoha dalšími zdravotními problémy.

Řešíte problém s chrápáním u sebe nebo svého partnera? Podělte se s námi do komentářů o osvědčené rady, jak vyluzování nepříjemných zvuků při spánku předcházet.

Komentáře

Mohlo by se vám líbit